14 November 2016

Officially graduated but still unemployed HAHA #MDUKM2016 #ukmkonvo2016

Assalamualaikum & annyeong haseyo...

Alhamdulillah pada 8 November 2016 haritu aku dah konvo kat Dewan Canselor Tun Abdul Razak (DECTAR) UKM. Memandangkan cheq dah konvo, cheq malaih dah nak hide identity. Ahaks! Penat nak edit semua gambar letak smiley. Kehkeh :P


Abang aku konvo kat UIA pada 6 November. Aku pulak kat UKM pada 8 November.


Aku officially graduated pada 1 Ogos 2016. Then, aku berehat melantak buat taik mata kat rumah selama sebulan. Dalam pada tu dok sibuk settle kan application untuk Malaysian Medical Council (MMC) semua. Tidak dilupakan, regain balik energy yang dah habis digunakan semasa ProExam. HAHA. Penat woi ProExam! Theory exam selama 5 hari berturut-turut then clinical exam sehari suntuk. Selagi result ProExam tak keluar, tak boleh nak lega. Kalau tak pass ProExam, kena repeat 6 bulan. Cheq tak sanggup huhu. Alhamdulillah aku pass ProExam tersebut :)

Then, aku kerja part time sat dari bulan September sampai pertengahan Oktober sebab nak cari duit pi Korea. Kihkih. Pastu pi Korea dari 18 Oktober sampai 27 Oktober 2016. Balik dari Korea, sibuk settle kan urusan konvo pulak. Pi ambik jubah, ambik gambar dengan kawan-kawan semua. 


 #girlfriendforlife


Happy nya Farah! HAHA :D


6 November 2016, abang aku konvo kat UIA. Dia grad medik jugak. Kenapa aku dengan abang aku konvo serentak? Sebab dia study UIA yang mana Program Asasi Perubatan dia 2 tahun. Aku pulak ambik Program Asasi Sains UiTM selama setahun je. So, aku dah jimat setahun berbanding abang aku. Hihi. Then, masing-masing study medik selama 5 tahun. Aku kat UKM, abang aku pulak kat UIA. Umur dah tua baru nak konvo. Huhu.


Untung ahhh konvo dengan tunang. LOL.


Aku sentiasa ada di situ untuk menjadi orang ketiga muahahahaha


Pada 7 November, aku kena attend Hari Mesra Graduan dan oath ceremony kat KL. 8 November, konvo kat UKM Bangi pulak. 12 November, family aku buat kenduri kesyukuran dan doa selamat sebab aku dengan abang aku dah konvo. 13 November aku demam pulak mungkin kerana kepenatan banyak sangat event tanpa henti. HAHAHA! 


Hari Mesra Graduan bersama housemates for 3 years. Yang tudung putih tu bini orang. Jangan kacau. Yang lagi dua tu single and available ahaks! :P


Mungkin ada yang pandang life sebagai medical student ni best. Hmmm tu apa yang korang tengok pada pandangan mata kasar je kot. Takde lah best sangat pun life aku. HAHA. 5 tahun baru lah dapat sarung jubah konvo for the first time. Padahal kawan-kawan lain dah sarung jubah konvo master. Kahkah!




Dah 28 tahun kahwin, barulah mak ayah merasa sarung jubah konvo :')


Kena marah hari-hari tu perkara biasa. Tak medical student lah kalau tak kena marah. Course lain internship paling lama pun 3 bulan. Tu pun ada yang dapat elaun. Kitorang internship 3 tahun!!! Takde elaun pun. Dapat caci-maki je kahkah!


Muka yang dah biasa dicaci-maki kat wad. LOL.


Bagi can ah happy-happy ciked sebelum kena maki balik masa jadi houseman/junior doctor nanti. Kahkah!


So, aku nasihatkan sape-sape yang nak ambik medik tu fikir lah masak-masak. Jadi doktor pun takde jaminan kerja sekarang ni. Aku dah 3 bulan grad. Interview SPA pun belum lagi. Hahaha. Jangan tanya aku bila boleh start kerja kat hospital sebab aku pun tak tau. Pi tanya Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Okay cukup lah sampai sini je hasutan aku. LOL. Buat adik-adik yang nak ambik medik tu, ikhlaskan hati dan perbetulkan niat. Hihi. Tolong doakan aku dan abang aku cepat-cepat dapat placement kat hospital okay. Adios!


#mbbsiium #mdukm


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...